E-ticaret son yıllarda en yaygın ve en hızlı gelişen iş modellerinden birisidir. Fiyat avantajlarını ve farklı ödeme seçeneklerini anından kıyaslabilme kabiliyeti sayesinde internet üzerinden alışveriş yapmak artık günlük yaşamın bir parçası olmuştur. Bu kadar hızla büyüyen internet teknolojisinin sayesinden binlerce e-ticaret sitesi de beraberinde açılmıştır.
Bu kadar yoğun talep gören e-ticaret siteleri birbirlerinden nasıl ayrılmakta yada nasıl birbirleriyle yarışıp başarı sağlamakta. Bu yazımızda konu üzerinde yaptığımız araştırmaları paylaşacağız.
Öncelikle şunu bilmekte fayda var. Internet üzerindeki müşteri portföyü kesinlike belli değildir. Çok farklı pazarlama teknikleriyle farklı müşteri kesimini yakalayabilirsiniz.Internet üzerinden çalışmanın bir farklı değer noktasıda mevcut şirketinize alternatif bir kazanc kaynağı sunuyor olmasıdır.Satıcı ile alıcı arasında bir birleriyle iletişim kurması kolay ancak pazarlak etmesi zordur. Dolayısıyla görünen fiayt üzerinden satış gerçekleşir.
Doğru ve tam zamanında yapılan bir satışla müşteri kesiminin artması hedeflenmelidir.
Peki E-ticaret sitenizde nelere dikkat etmelisiniz?
1) Ürünlerinizle ilgili her ürün sayfasında bir destek hattı linki vermeniz yada iletişim numarası bulundurmalısınız.
2) Müşterileriniz firmanızla ilgili bilgilere sitenizden kolaylıkla ulaşmalıdır.
3) Satışını yaptığınız tüm mal ve hizmetlerin detaylı açıklamalarını siteniz üzerinden paylaşın.
4) E-ticaret sitenizin ana sayfasında sunduğunuz hizmetlerin daha hızlı bulunması için bir arama alanı yerleştirin.
5) Müşterinizin her türlü sorunla karşılaşmasında durumunda size ulaşabileceği bir irtibat alanı oluşturun. Bu size her an ulaşabilecekleri duygusunu hissetmelerini sağlar.
6) Siparişin her durumunu yada siparişin gönderildiği durumunu müşterinize email göndererek paylaşın.
7) Müşterilerinizin geçmişe yönelik alışverişlerini sorgulayabilecekleri yapıyı oluşturun.
8) Ürünü tedarik etmekte zorlanıyorsa gecikmeden bu bilgiyi müşterilerinizle paylaşın.
9) Satış ve servis, değişim, şirket politikalarınız hakkında eticaret sitesi üzerinden bilgi paylaşımında bulunun.
10) Ürünlerinizin stok durumlarını ürün sayfasında belirtin. Bu müşterilerinizin sipariş verme kararını değiştirecektir.
11) Müşterilerinize ödeme kolaylıkları sunun. HAVALE/EFT seçeneği mutlaka olmazsa olmaz olarak verin. Kredi Kartından tahsilatlarda tksit imkanı verin.
12) Online alışveriş işlemi sırasında müşterinizin CVV/CVC2 numaralarını da istemek zorunda olduğunuzu unutmayın.
13) Müşterilerinize ürün tesliminden önce bilgilendirme yapın yada bu bilgilendirmeyi yapacak kargo firmaları ile anlaşma gerçekleştirin.
14) Siparişi gönderim sırasında müşteriye ait Kredi kartı yada hesap bilgilerini sipariş paketi üzerine yapıştırmayın.
15) E-ticaret sitenizde satışını yaptığınız her ürünün garanti koşullarını yazın. Her ürün farklı garanti koşulları taşıyabilir. bunları ana firmasından öğrenerek detaylarını belirtin.
16) Her hangi bir teknik destek veya satış sonrası kurulum ihtiyacı doğması durumunda bu gibi ürünlerin ilgili departman birimlerinin iletişim bilgilerini sitenizde paylaşın.
17) Sorunu çözemediğiniz takdirde müşteriniz ile üretici arasında irtibat kurma olanağı sağlayın.
18) E-ticaret sitenizde mutlaka Standart Gizlilik Politikası kullanın.
19) Standart Gizlilik Politikası linkini e-ticaret sitenizin her sayfasına yerleştirin.
E-TİCARETTE SATIŞ TEKNİKLERİ
Kuracağınız e-ticaret sitesinin ismi uzun olmamalı, kolay akılda kalmalı, satacağınız ürünleri anımsatmalıdır. Tek kelimeden oluşan isimler daha çok akılda kalır. Alan adı içerisinde Türkçe karakter kullanmak sitenizi zor duyurmanıza neden olur. Bu nedenle daha akılda kallıcı ve söylenmesi kolay olan isimler seçin. Aldığınız ismi tescil ettirin. Eğer eticaret siteniz başarılı olursa maddi açıdan sizden daha kuvvetli olan kişiler bu başarıyı engellemek isteyebilir. Onun için fikri korumak gerekir.
En önemlisi satın aldığınız eticaret yazılımının hızlı ürün ekleme, hızlı sipariş alabilme gibi özelliklerinin bulunmasına dikkat edin. Eticaret sitenizin içinde kampanya yapabileceğiniz banner alanlarının olmasına dikkat edin.
Ancak bizim en önemli tavsiyemiz bedava eticaret yazılımlarıyla yola çıkmayın. Bu karşınızdaki müşteriye maddi açıdan zayıf olduğunuzun hissiyatini kazandırır. Eticaret sitesi yaptırmaya parası yok bana nasıl mal gönderecek gibi bir yaklaşım sergilemesine neden olur. Herşeyden önce e-ticaret sitesi işleten kişilerin yada kurumların kesinlikle profesyonel olduklarını müşteriye yansıtmaları gerekmektedir.